Eén centraal aanspreekpunt voor vrijwilligers

Op 2 december 2015, over deze onderwerpen: Burgerzaken

Schepen van Burgerzaken Mia De Brouwer wil begin 2016 een Aalsters vrijwilligersloket openen. De vele vrijwilligers van onze stad krijgen zo één centraal aanspreekpunt voor al hun vragen. Aalstenaars die geïnteresseerd zijn om zelf ook wat vrijwilligerswerk te doen krijgen een handig infopunt.

“We waarderen de vele vrijwilligers die onze stad rijk is, en we willen voor hen de best mogelijke dienstverlening”, zegt Mia. “We verlagen ook de drempel voor iedereen die nadenkt over vrijwilligerswerk”.

Tal van Aalstenaars steken in hun vrije tijd graag belangeloos de handen uit de mouwen. Er zijn echter vaak heel wat concrete, praktische vragen en bezorgdheden, bijvoorbeeld over verzekering, begeleiding, opvolging, voorwaarden of mogelijke tegenprestaties.

Dankzij de verhuis van de stadsdiensten naar het Nieuw Administratief Centrum ontstaat er een mooie gelegenheid om een speciaal vrijwilligersloket in te richten. Er komt ook een digitale toegang via de website van de stad Aalst, wat handig kan zijn voor de vele senioren die in onze stad vrijwilligerswerk verrichten. “Het is mogelijk om in een later stadium ook onze dienstverlening voor verenigingen aan het nieuwe loket te koppelen”, denkt Mia.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is