U bent hier
De stad in de media
We zijn bezig aan het derde jaar van deze legislatuur. Op politiek vlak zijn al heel wat beslissingen genomen. Het huidige N-VA beleid heeft ook duidelijk invloed op de perceptie van deze stad. “De tijd dat journalisten naar Aalst afzakten om er een helaasheid der dingen reportage te maken is gelukkig voorbij. We hebben ook niet meer alleen de stempel van carnavalsstad op ons voorhoofd staan,” legt burgemeester Christoph D’Haese uit. Dat de Grote Markt de komende weken het decor is voor het VTM programma Mijn Pop-up restaurant is een bevestiging. “De programmamakers kunnen kiezen uit verschillende steden, het is leuk dat ze voor Aalst gingen, we hebben natuurlijk een traditie. Nogal wat wedstrijden worden hier gewonnen, net omdat de hele stad zich achter een project kan en wil zetten, een Aalstenaar is en blijft chauvinist. Heeft dit te maken met beleid? Niet meteen, maar dit is goed voor het imago van de stad. Ik wil ook benadrukken dat de stad alleen zorgt voor logistieke steun. Er wordt geen euro belastinggeld aan de zender betaald. Dankzij die media-aandacht verwachten we de komende weken extra ‘toeristen’ in deze stad. Ook de lokale horeca zal het dus geen windeieren leggen,” besluit de burgemeester.