De Kracht van positiviteit

Op 27 oktober 2023, over deze onderwerpen: Economie

Winkeliers staan voor ongekende uitdagingen, zoals online winkelen, telewerken, mobiliteitsproblemen, inflatie, afnemende koopkracht en hoge huurprijzen. Dit geldt niet alleen voor Aalst, maar ook elders. Toch lijkt dit in Aalst bijzonder nijpend. Echter doet ons stadscentrum het beter dan dikwijls wordt beweerd. Nog al te vaak zijn we zelf de bron van veel negativiteit.

De voortdurende negatieve berichtgeving over Aalst, is naar mijn gevoel een van de grootste uitdagingen voor onze lokale winkeliers. Het is daarom hoog tijd dat we actief inzetten op minder negativisme en wat meer chauvinisme.
In Aalst hebben we een geweldige dienst lokale economie en actieve winkeliersverenigingen. Laten we hen dan ook op alle mogelijke manieren ondersteunen.

Ik doe daarom graag beroep op het stadsbestuur om bij elke beslissing rekening te houden met de behoeften van onze middenstand en de lokale economie. Aan alle inwoners van Aalst vraag ik om met trots naar onze stad te kijken en haar te ondersteunen. Onze winkeliers en middenstand vormen het kloppende hart en de drijvende kracht van een gezonde en bruisende stad. Ze creëren meerwaarde, scheppen werkgelegenheid en zorgen voor dagelijkse beleving. Zij zijn de motor die onze stad vooruit helpt.