U bent hier
City Golf stevig in de lift
Schepen van Toerisme Mia De Brouwer (N-VA) zet in op creatieve en innovatieve manieren om Aalst te verkennen. De speelse City Golf zit bijvoorbeeld behoorlijk in de lift: in 2015 verdubbelde het aantal deelnemers. Mia wil de City Golf nog aantrekkelijker maken, door er bierdegustaties aan te koppelen: de heerlijke City Beer Golf.
De City Golf werd gelanceerd in 2014, en kende toen een bescheiden start met 407 deelnemers. Dankzij mond-op-mond-reclame werd het concept echter snel populair. In 2015 verdubbelde het aantal deelnemers, die een balletje slaan door de stad, en zo Aalst op een originele manier leren kennen.
“Met dit soort leuke wandelingen maken we het verschil”, zegt Mia. “Ik wil verder borduren op het succes en nu ook de City Beer Golf in de toeristische markt zetten. Een sommelier zal de bezoekers dan als gids rondleiden. Hoe meer bezoekers we naar Aalst lokken, hoe meer klanten we werven voor onze horeca en onze handelaars”.
Ook de meer traditionele stadswandelingen kennen trouwens een groeiend succes. De carnavalswandeling zag het aantal deelnemers met 18% toenemen. De toeristische stadswandeling kon 32% extra deelnemers bekoren. De grootste stijging zit bij de proevertjeswandeling, die in 2015 zowat vertienvoudigde.