Christoph D'Haese stapt over naar N-VA

Op 7 december 2011

Christoph D'HaeseHet lidmaatschap van advocaat D'Haese werd gisteren besproken op een bestuursvergadering van N-VA. De geruchten over zijn overstap werden tot op het laatste moment ontkend. De komst van Christoph D'Haese is een stevige versterking voor de partij, niet alleen wat stemmen betreft maar ook inhoudelijk. Met D'Haese erbij lijkt N-VA duidelijk op koers om na de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 deel te nemen aan het bestuur van de stad. 'Momenteel zijn er in deze stad twee gemeenschappen, Aalstenaars en niet- Aalstenaars. Dat moet veranderen. De huidige meerderheid heeft dat probleem laten liggen', aldus D'Haese. 'Binnen Open VLD werden te veel de liberale waarden vergeten. Ook in de samenwerking tussen Blauw en Open VLD blijkt dat we nog met twee verschillende bewegingen zitten. Beiden geven bijvoorbeeld hun eigen eetfestijn.'

D'Haese wordt vandaag officieel voorgesteld bij N-VA. De partij is er nog niet uit wie de lijst zal trekken.