Bouwen aan 't Hofje is bouwen aan de toekomst

Op 9 oktober 2015, over deze onderwerpen: Onderwijs

De eerste steen van de nieuwe stedelijke basisschool ’t Hofje is gelegd. Aan de Zijspstraat in Hofstade verrijst een nieuwbouw, die aan meer kinderen een mooier plaatsje zal bieden. “We blijven investeren in ons onderwijs, en dus in onze toekomst”, zegt schepen van Onderwijs Karim van Overmeire (N-VA).

De schoolgebouwen van ’t Hofje in Hofstade waren al meer dan 150 jaar oud en niet meer aangepast aan de huidige noden en behoeften. In de nieuwbouw zal plaats zijn voor 18 klassen, een mooie sportzaal, een ruime keuken, een aangepaste opvangruimte en een groene, veilige speelplaats. “We investeren wanneer nodig in stenen, maar ook de leerkrachten zijn en blijven belangrijk”, zegt Karim.“Met hun geduld en hun toewijding geven ze ontwikkelingskansen aan elk kind”.

De stad Aalst werkt voor de bouw van ’t Hofje samen met de nv ‘Scholen van Morgen’. Dat is een publiek-private samenwerking die door de Vlaamse Regering in het leven is geroepen om een inhaalbeweging in de scholenbouw te realiseren.  ‘Scholen voor Morgen’ staat in voor het ontwerp, de bouw, de financiering en het 30-jarig onderhoud van de nieuwe schoolgebouwen.

Als alles volgens plan verloopt, wordt het nieuwe gebouw eind december 2016 opgeleverd en kan de school in het voorjaar van 2017 in gebruik genomen worden. De bouwkost bedraagt 6,4 miljoen euro.

Meer informatie over het project is terug te vinden op http://hofstade.scholenvanmorgen.be