Blauwe zone voor centrum Erembodegem

Op 30 november 2014
Johan De VeylderTijdens de afgelopen gemeenteraad werd het instellen van een blauwe zone in het centrum van Erembodegem goedgekeurd. Deze beslissing komt er op vraag van de lokale handelaars en de werkgroep Erembodegem Mobiel.

Gemeenteraadslid Johan De Veylder (N-VA) en inwoner van Erembodegem licht toe: “Onze partij kreeg  de vraag om iets te doen aan de parkeerdruk in het centrum van Erembodegem. Het klopt inderdaad dat een parkeerplaats vinden er een moeilijke opdracht is. Bijna 100 procent van alle beschikbare plaatsen worden overdag ingenomen door langparkeerders en pendelaars. Bewoners en bezoekers aan het handelscentrum van Erembodegem zoeken zo vruchteloos naar een vrije plaats of erger, parkeren op het voetpad. Het invoeren van de blauwe zone zal opnieuw voor beschikbare parkeerplaatsen kunnen zorgen.”

Johan De Veylder staat achter de ingevoerde maatregel: “Parkeren in Erembodegem-Dorp gaat vaak gepaard met rondjes rijden rond de kerktoren. Met het kortparkeren komen we tegemoet aan de verzuchtingen van bewoners, handelaars en hun klanten.  We moeten er echter voor zorgen dat de straten die net buiten de zone vallen, de Zwalmkouter en de Gerstenstraat, niet extra belast worden. Het voorstel is dan ook om de grote parkings aan het terrein van KSK Erembodegem en aan sporthal Denderdal beter aan te duiden zodat pendelaars deze gaan gebruiken.”