"Auto heeft zijn plaats in de stad"

Op 3 oktober 2012

Niet alles is slecht, geven ze onmiddellijk toe bij N-VA. "De bouw van de ondergrondse parking op de Hopmarkt is begonnen. De ondertunneling aan de Boudewijnlaan komt er.

Het parkeergeleidingssysteem werd eindelijk beslist. Allemaal te laat, dat wel, maar er gebeurt eindelijk iets. Maar het is niet genoeg.

Aalst heeft een nieuw mobiliteitsplan nodig.

Rijrichtingen worden te pas en te onpas geknipt of omgedraaid. Verkeer wordt naar straten gestuurd waar het zich onvermijdelijk in de knoop rijdt. Het gebeurt allemaal zonder visie. Dan kun je geen degelijk beleid voeren", onderstreept D'Haese.

Kleinere stadsbussen

Voor N-VA heeft de auto zijn plaats in de stad, zowel voor wie er winkelt als voor wie er woont. "Je moet de auto goed door de stad leiden, zodat er circulatie ontstaat. De Lijn moet in Aalst ook kleinere groene stadsbussen inzetten. Bij de herinrichting van straten moet de verkeersveiligheid van de fietsende schoolgaande jeugd het startpunt zijn. Mobiliteit met visie kan Aalst weer in beweging zetten, letterlijk én figuurlijk", besluit Christoph D'Haese.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is