Aalst wil meer toeristen verleiden

Op 29 juni 2018, over deze onderwerpen: Toerisme

Mia De Brouwer
Vakmanschap, satire, lef en creativiteit. Dat zijn de 4 typisch Aalsterse ingrediënten die onze Stad zal uitspelen om meer toeristen te lokken. “We ontwikkelen Aalst verder als toeristische bestemming”, zegt schepen van Toerisme Mia De Brouwer (N-VA).

Elke toerist in Aalst is ook sponsor van onze lokale horeca en onze handelszaken. Schepen van Toerisme Mia De Brouwer wil meer mensen verleiden om een bezoekje te brengen aan de meest charmante stad van Vlaanderen. Ze schreef een Strategisch Plan Toerisme 2018-2023. “We hebben samen met veel mensen uit alle sectoren nagedacht over wat Aalst onderscheidt van de andere steden”, zegt Mia. “Vakmanschap, satire, lef en creativiteit zijn de pilaren van onze stad”.

De 4 kernwaarden moeten nu vertaald worden in alles wat er gebeurt in ons openbare domein. Er moet meer toeristische beleving komen in het hart van Aalst. We moeten ook eendrachtig een positief beeld uitdragen van onze hippe en charmante stad. Het stadsbestuur moet ook goed samenwerken met de lokale ondernemers en alle andere partners van het toeristisch beleid.

“We trekken sinds deze bestuursperiode volop de toeristische kaart”, zegt Mia. “Het volgende stadsbestuur heeft met het Strategisch Plan Toerisme een stevige basis om verder te werken. Het toerisme in Aalst is nu al goed voor een omzet van minimaal  € 8,5 miljoen en tewerkstelling voor zo’n 340 loontrekkenden. Maar Aalst heeft nog veel meer potentieel”.