Aalst staat weer op de kaart!

Op 18 januari 2018, over deze onderwerpen: Stadsontwikkeling

Aalst heeft de voorbije jaren een grote inhaalbeweging gemaakt. Na jaren van politieke stilstand kwam er een nieuw bestuur dat een einde maakte aan alle 'riezj en krakiel'. Grote stadsprojecten waar al járen over gesproken werd kwamen eindelijk in een stroomversnelling. De nieuwe wind is voelbaar tot ver buiten de stad. Ook in de rest van Vlaanderen ziet men: Aalst staat er weer.

Niet zo lang geleden was Aalst het kneusje onder de centrumsteden. Terwijl steden van vergelijkbare grootte volop veranderden en verbetereden, bleef Aalst schijnbaar stilstaan. De Aalsterse politci deden niets anders dan kibbelen. Er werd wel veel gesproken over een crematorium, een nieuwe bibliotheek, een nieuw stadhuis, een nieuwe sporthal, een nieuw jeugdcentrum, stadsvernieuwing... maar er gebeurde niets.

In 2012 kreeg N-VA van de Aalsterse kiezer een mandaat om de leiding te nemen in het bestuur van onze stad. Samen met onze coalitiepartners hebben we gezorgd voor de politieke stabiliteit die Aalst al heel lang nodig had. Dankzij de Kracht van Verandering werd er eindelijk weer geïnvesteerd in onze stad. Ondertussen bleven de stadsfinanciën gezond en werden de belastingen niet verhoogd.

Op de kaart van Aalst zie je dan nog maar een greep uit alles wat gerealiseerd is. Niet alles paste op de kaart en ook niet alles kan je voorstellen op de kaart. Denk maar aan het strengere beleid bij het OCMW, de betere dienstverlening van de Stad of de investeringen in het politie-apparaat. Maar zelfs als sommige realisaties niet heel zichtbaar zijn: ze zijn wel voelbaar voor alle Aalstenaars. Onze stad bloeit en bruist weer!

Met jullie steun gaan we in 2018 verder op de ingeslagen weg.