Aalst ontdekken via City Foot Golf

Op 24 maart 2018, over deze onderwerpen: Toerisme

Mia De Brouwer
Toeristen hebben een nieuwe manier om Aalst te leren kennen: City Foot Golf. Dat leuke spel neemt deelnemers doorheen de historische binnenstad. “Alweer een leuke manier om onze charmante stad te ontdekken”, zegt schepen van Toerisme Mia De Brouwer (N-VA).

Het stadsbestuur is altijd op zoek naar nieuwe manieren om toeristen naar Aalst te lokken. Zo werd in 2013 de City Golf gelanceerd: een begeleide stadstour waar je tussendoor wat balletjes slaat en bijleert over de geschiedenis van Aalst. Het werd meteen een succes. Alleen al vorig jaar werden er 716 citygolfers in de stad gesignaleerd.

Nu krijgt de City Golf een klein broertje: de City Foot Golf. Deze variant wordt niet met golfclubs gespeeld, maar met een zachtere voetbal en mobiele doeltjes. Ook dit spel loodst de deelnemers langsheen bekende én minder bekende plekjes in onze stad. Elke tour wordt professioneel gegidst door een begeleider die zorgt voor een streepje couleur locale.

“De City Foot Golf is ideaal voor toeristen die onze stad nog niet kennen, maar ook als teambuilding voor bedrijven, voetbalploegen of particulieren met een streepje competitie”, zegt schepen van Toerisme Mia De Brouwer. “Dit is nog maar eens een uitbreiding van ons toeristich aanbod. En het brengt nog wat extra leven in onze binnenstad!”.