50-plusser wordt bediend in de Florahallen

Op 25 juni 2016, over deze onderwerpen: Senioren
Mia De Brouwer

50-plussers kunnen op vrijdag 23 september (10 tot 18 uur) hun hart ophalen in de Florahallen. Voor de tweede keer gaat daar een grote beurs door, specifiek afgestemd op 50-plussers en alles waar deze leeftijdsgroep voordeel mee kan doen. Toegang is gratis.

Er bestaat een ruim en gevarieerd aanbod van interessante aanbiedingen voor 50-plussers, maar vaak is dat aanbod weinig bekend. "We willen informatie aanbieden op een toegankelijke en directe manier, zonder allerlei technische obstakels, van mens tot mens", zegt schepen Mia De Brouwer.

Op de beursvloer komen alle aspecten van het leven van de senior aan bod: wonen, zorg & hulpmiddelen, vrije tijd & ontmoeting, belangenverenigingen & dienstverlening en gezondheid. “Tijdens de eerste editie in 2014 kregen we iets meer dan duizend bezoekers over de vloer", vertelt Mia. "De bezoekers waren heel tevreden. Een onafhankelijke bevraging ter plaatse wees op een gemiddelde waardering van 83%”.
De beurs is een samenwerking van het team Senioren met OCMW, AIPA en de lokale dienstencentra De Maretak, De Toekomst en De Dendervallei.  “Een samenwerking die overigens niet beperkt is tot de organisatie van de beurs, maar bijvoorbeeld ook het volledige jaarprogramma van activiteiten omvat”, besluit Mia.