249 euro voor meet &greet, bezoek werkhallen en veel eten en drinken

Op 14 december 2017, over deze onderwerpen: Carnaval, Toerisme

Het Laatste Nieuws,

Open Vld-voorzitter Gwendolyn Rutten, burgemeester Christoph D'Haeze en een eminent lid van de Blaa Biskoppen maakten in februari plezier op de Grote Markt. Als vip kan u dat straks allemaal beleven vanop het balkon van Café de Paris.

Aalst Toeristen kunnen nu als vip het Aalsters carnaval beleven. In het viparrangement zitten onder meer een verblijf in een hotel, een ‘meet-and-greet’ met de burgemeester en de prins carnaval en de vips mogen ook een kijkje nemen in de carnavalswerkhallen. En dat allemaal vanaf 249 euro.

De stad Aalst wil haar grootste toeristische troef, carnaval, meer uitspelen en heeft daarom een viparrangement uitgedokterd. “Drie Aalsterse hotels en een restaurant op de Grote Markt hebben de handen in elkaar geslagen en een weekendarrangement uitgewerkt inclusief een kijkje achter de schermen en een toplocatie op de Grote Markt van waaruit de stoet kan worden gevolgd”, zegt schepen van Toerisme Mia De Brouwer (N-VA). “Ik ben blij dat dit aanbod werd uitgewerkt en ik hoop dat dit proefproject een succes wordt zodat het navolging krijgt in 2019. Naast eten en drinken, een overnachting en een exclusief zicht op de stoet vanop de Grote Markt, is ook een gegidste wandeling inbegrepen met een bezoek aan het museum en de carnavalswerkhallen”, zegt ze.

Dit jaar kregen Nieuwe Aalstenaars een rondleiding in de werkhallen, ook vips krijgen straks een exclusieve blik achter de schermen.

Het Ibis Hotel, Tower Hotel en het Best Western Keizershof hotel nemen deel aan de actie. In het arrangement zit één overnachting, een ontbijtbuffet, parking bij het hotel, een verrassingspakket bij aankomst in het hotel, gratis vouchers voor talrijke kermisattracties, gratis bonnen voor smoutebollen Delforge en een ‘meet-and-greet’ met burgemeester en prins carnaval.

Daarnaast ook een gratis bezoek met gids in het historische carnavalsmuseum en unieke blik achter de schermen in de carnavalswerkhallen op zaterdagnamiddag. In het arrangement zit ook een gratis voorbezoek met gids aan de vorming van de carnavalsstoet op zondagvoormiddag, een Aalsters getinte carnavalslunch in Café de Paris, inclusief dranken en wijn aan tafel op zondagmiddag. in de late namiddag wordt er ook nog een kleine snack aangeboden. “Je geniet van al dit lekkers in een verwarmde ruimte op de eerste verdieping, met uniek zicht op de carnavalsstoet op de Grote Markt”, zegt Mia De Brouwer.

Bart Van Den Neste, naast gemeenteraadslid voor oppositiepartij Open Vld ook oud-prins carnaval en lid van carnavalsgroep Possensje, is voorstander van dit viparrangement. “Ik vind dat wel een tof initiatief. Het is een manier om onze troeven op een positieve manier uit te spelen. De stoet is een beetje ons pronkstuk van carnaval, dus kan ik dergelijke arrangementen alleen maar aanmoedigen. Ook de combinatie met het bezoek aan de werkhallen vind ik super. Daar gaan ieders telkens bij vele mensen enorme ogen open, als ze zien hoeveel tijd de carnavalisten in hun wagen en afwerking stoppen”, zegt hij.

Voor een viparrangement voor twee personen met één overnachting betaal je 249 euro als je zaterdag aankomt. Duo’s die op zondag aan hun carnavalsweekend beginnen, betalen 299 euro. Boeken doe je voor 15 januari 2018. Het volledige programma en informatie over dit arrangement vind je op www.visit-aalst.be/artikel/beleef-aalst-carnaval-unesco-werelderfgoed-op....