Nieuwe speeltoestellen voor 'Klein Parksken'

Op 17 januari 2017, over deze onderwerpen: Jeugd
Speeltuigen 't Klein Parkske

De aanhouder wint niet altijd, maar deze keer wel. Na talloze vragen aan de schepen van Jeugd en tussenkomsten in desbetreffende commissies door gemeenteraadsleden Caroline De Meerleer en David Coppens wordt eindelijk werk gemaakt van nieuwe speeltuigen in 't Klein Parksken. De N-VA-raadsleden hebben er zo'n 3 jaar voor geijverd, dus zijn zeer tevreden dat de speeltuigen voor de zomervakantie zullen geplaatst worden. Vanaf dan zullen kinderen weer zorgeloos kunnen spelen op een zeer aangename groene plek in onze stad.

Het Koningin Astridpark in Aalst - 't Klein Parksken in de volksmond - krijgt nieuwe speeltuigen.

"Het speelgedeelte en de speeltoestellen in het Koningin Astrid Park zijn dringend aan vernieuwing toe", zegt het stadsbestuur. "Het park heeft heel wat meer mogelijkheden dat het nu laat zien. 't Klein Parksken diende in z'n totaliteit herdacht te worden, waardoor de speeltuigen nog niet eerder aangepast werden. Door de studie 'kindvriendelijke publieke ruimte' is er ondertussen een globale visie en kan er nu werk gemaakt worden van de heraanleg."

Opwaardering

De nieuwe speelzone in het Koningin Astrid Park zal dan ook ontworpen worden op maat van de buurtbewoners en de kinderen uit de omgeving. "Het bestaande bosje en de pergola worden ook in het project meegenomen. Deze ingrepen zorgen voor een opwaardering van het park en versterken de belevingswaarde van het publiek domein", aldus schepen van Stadsvernieuwing Ann Van de Steen (SD&P).

Jeugd krijgt inspraak

Half februari is er een bewonersvergadering waarbij de jeugd inspraak krijgt. In maart is er een tweede bewonersvergadering, waarna de voorbereidende werken starten. In mei volgt de plaatsing van de speeltuigen en eind juni is er de opening van het vernieuwde speelpark. (RLA)