Lang leve de koningin!

Op 1 juni 2016, over deze onderwerpen: Leefmilieu

Nee, N-VA is niet koningsgezind geworden. Burgemeester Christoph D’Haese en schepen Caroline Verdoodt supporteren wel voor de bijenkoningin. De bijenpopulatie staat immers sterk onder druk, en dus steekt de Stad Aalst de diertjes een handje toe met 2 bijenkasten bij het politiecommissariaat.

Bijen zijn cruciaal voor het behoud van de fauna en flora in en rond onze stad. Jammer genoeg hebben onze zwart-gele vrienden het niet makkelijk. Het stadsbestuur draagt de bij een warm hart toe en steunt daarom het initiatief van Michael Van Lent en Olivier Roels, de twee jonge ondernemers achter ‘Save the Queen’.

‘Save the Queen’ is het kindje van twee gedreven imkers die hun honing gebruiken om een heerlijke Aalsterse gin te produceren. Met ‘Save the Queen’ wordt Aalst lid van het selecte clubje steden met een eigen honinggin, naast onder andere Antwerpen, Parijs en New York. Het toch al uitgebreide assortiment van Aalsterse streekproducten wordt dus nog wat rijker.

Schepen Caroline was erg gecharmeerd door het passieproject van Michael en Olivier en ook onze burgervader Christoph was meteen overtuigd. “De bijenkasten bij het commissariaat zijn de perfecte kruisbestuiving tussen Aalsterse bijen, agenten en ondernemers”.

Voor wie het zich afvraagt: de gin smaakt inderdaad heerlijk en is een echte aanrader!