Bouwen aan de toekomst van onze stad

Op 1 december 2023, over deze onderwerpen: Ruimtelijke ordening

Schepen Maarten Blommaert nam deel aan het vastgoed evenement van Spryg Real Estate Academy. “Die momenten zijn heel leerrijk.

"Zo willen wij in deze stad verder denken over de nieuwe bouwprojecten. Hoe pakken we in de toekomst de grotere projecten aan en kunnen we naar een oplossing gaan voor de gevolgen ervan. We moeten namelijk ook denken hoe we als stad maatschappelijk functies voorzien zoals scholen, kinderdagverblijven en ook zorg. Als overheid moeten we volgen en wanneer onze bevolking groeit, ook bekijken wat de noden zijn."

"Kunnen investeerders en ontwikkelaars daartoe bijdragen? Moeten we fondsen oprichten? Woningbouw impliceert namelijk ook de noodzaak aan ruimte voor buurtwinkels en buurtondersteunende diensten. Bij de verordeningen van de Kaaien hebben we zo al eerder een last opgelegd om het openbaar domein aan te leggen. We moeten hier verder in gaan. Het is een ontwikkeling waar we oplossingen moeten voor zoeken.”