Algemeen

Jong N-VA kanton Aalst is een politieke jongerenpartij in Aalst, Lede en Erpe-Mere. Onze afdeling bestaat inmiddels vijftien jaar en we kunnen rekenen op een bestuur van tien geëngageerde jongeren. Onze ledenlijst groeide over de jaren sterk, we hebben ondertussen ongeveer 100 leden in Aalst, Lede en Erpe-Mere. We zijn daarmee één van de grootste afdelingen van Vlaanderen.

Onze activiteiten

Als politieke jongerenvereniging zijn gespreks- of debatavonden en lezingen ons niet vreemd. We hebben al een aantal politieke toppers zoals Ben Weyts, Peter De Roover, Mark Demesmaeker, Karim Van Overmeire en Christoph D'Haese mogen ontvangen.

Naast politiek actief te zijn, zijn we ook een grote vriendengroep en organiseren we ook minder politiek getinte activiteiten zoals een Jong N-VA café waarop je ons en mandatarissen van de stad kan leren kennen, een quiz waarin je geheugen over meer dan alleen politiek op de proef wordt gesteld, of een cantus waar je jouw zangtalent kunt botvieren en nog zoveel meer.

Sinds 2014 reiken we elk jaar het 'Leeuwenwelpje' uit aan een verdienstelijke vereniging of organisatie. Ook andere goede doelen laten onder niet onberoerd. Zo hebben we samen met N-VA Aalst 1.500 euro opgehaald ten voordele van rode neuzendag.

Acties

Als jongerenpartij spelen we uiteraard in op de actualiteit. In samenwerking met schepen Karim Van Overmeire hebben we in 2020 kunnen zorgen voor covid veilige studieplekken toen de normaal anders zo talrijke studieplekken in onze stad niet beschikbaar waren.

Interesse?

Interesse in Jong N-VA kanton Aalst? Breng een bezoek aan onze website: https://kantonaalst.jongnva.be/ of neem contact op met onze secretaris en/of voorzitter!

Brecht Moens
Secretaris Jong N-VA kanton Aalst